مهدی: می توانیم برای فصل بعدی لیگ قهرمانان هم سهمیه 1

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای گفت، فوتبال ایران برای فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا نیز می تواند 1+3 سهمیه داشته باشد.

مهدی: می توانیم برای فصل بعدی لیگ قهرمانان هم سهمیه 1

به گزارش وبلاگ دیجی سافت و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سهیل مهدی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای در واکنش به خبری که اخیراً رسانه اماراتی منتشر کرده است، گفت: در ابتدا باید بگویم این رسانه موضوع جدیدی را مطرح نکرده است، چرا که هر ساله و قبل از شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، رنکینگ کشورهای آسیایی حاضر در این رقابت ها و عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا به تفکیک غرب و شرق آسیا مورد بررسی قرار می گیرد. نگرش عمده این رتبه بندی هم متناسب با نتایج و امتیازاتی است که باشگاه های هر کشور که حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و AFC CUP هستند، رقم زده اند که مورد بررسی قرار گرفته و این رنکینگ به طور مرتب و دائم به روز رسانی می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: مهمترین نکته ای که درباره تصمیم گیری سهمیه ها در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد این است که رتبه کشورها مهمترین شاخصه ای است که در رابطه با اعطای سهمیه به آنها مورد بررسی قرار می گیرد. به ترتیب بالاترین سهمیه به بالاترین کشور که 1+3 است، داده می شود. دو کشور در غرب آسیا شامل این امتیاز می شوند. سپس به ترتیب سهمیه های 2+2 ، 1+2 و 2+1 تقسیم می شود.

مهدی با اشاره به اینکه به رغم آنکه ایران سال جاری در ابتدا سهمیه 2+2 در لیگ قهرمانان آسیا را داشت، اظهار کرد: طبق روال دو سال اخیر سهمیه ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا 2+2 بود، اما به دلیل ابطال مجوز حرفه ای یک تیم ترکمنستانی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، معادلات بر هم خورده و با توجه به جدول رده بندی رنکینگ، سهمیه مذکور به ایران اختصاص یافته و در 2021 سهمیه 1+3 شد.

مهدی در ادامه اضافه کرد: از آنجا که تا به امروز کنندگان شایسته کشورمان در مرحله گروهی نتایج خوبی را کسب کرده اند، اگر این نتیجه گیری و پیروزی ها مستمر و مستدام باشد، می توانیم امیدوار باشیم که درباره کسب سهمیه شاهد اتفاقات خوبی باشیم. آنچه مسلم است کشورهایی مانند قطر، امارات و عربستان که رقیبان ما در غرب آسیا هستند، اگر نتوانند امتیازات لازم را کسب کنند، بدون تردید این رتبه بندی جابه جا می شود. در صورتی که این موضوع اتفاق بیفتد، این سهمیه ها طبق فرایندی که در کمیته لیگ های حرفه ای در کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوب شده است، تقسیم می شود و به نظرم موضوع عجیبی نیست.

وی اشاره کرد: در خبری که رسانه اماراتی منتشر کرده نیز دقیقاً همانطور که گفتم فرایند و روش تصمیم گیری مشخصی است که برای اعطای سهمیه ها طراحی شده است. ضمن آنکه سال گذشته هم تیم پرسپولیس به عنوان یکی از کنندگان ایران تا دیدار پایانی صعود کرد و با امتیازات کسب شده، رتبه ایران در رده بندی حفظ شد. امیدوارم سال جاری نیز کنندگان کشورمان به مراحل بالاتر صعود کنند و حداقل جزو چهار تیم برتر آسیا باشند. اگر این اتفاق رخ بدهد، قاعدتاً طبق این فرایند تصمیم گیری سهیمه 1+3 که بالاترین سهمیه است، به ما داده می شود.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای در پایان تأکید کرد: امیدوارم باشگاه های ما بهتر از سال گذشته درباره اخذ مجوز حرفه ای تلاش مضاعفی جهت تنظیم مدارک انجام دهند. از آنجا که در سال جاری فرایند اخذ مجوز و الزامات، وارد جزئیات سختگیرانه تری شده و شفاف سازی در اولویت است و نیز با توجه به اینکه باشگاه ها درگیر مسابقات لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هستند، باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند. اگر هدف آن است که کنندگان شایسته ای در آسیا داشته باشیم، باشگاه ها باید از همین امروز تمرکزشان روی تنظیم مدارک و مستنداتی باشد که مورد ممیزی AFC است، تا ان شاءالله بتوانند علاوه بر کسب رتبه های لازم در جدول مسابقات، مجوز حرفه ای را هم کسب کنند. این دو شرط، شروط لازم و کافی کسب سهمیه است. در نهایت با آرزوی صحت و سلامت برای تمامی مردم کشور، امیدوارم سال جاری و سال آینده شاهد حضور مستمر و پر دوام و پیروز کنندگان کشورمان در بالاترین سطح آسیا و پیروزیت های تیم ملی کشورمان در رقابت های انتخابی جام جهانی باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مهدی: می توانیم برای فصل بعدی لیگ قهرمانان هم سهمیه 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی: می توانیم برای فصل بعدی لیگ قهرمانان هم سهمیه 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید