مزیت های توسعه ای سند تدبیر و توسعه

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه اجرای سند دوم از سال 98 تا به امروز، حدود 40 درصد در شاخص های مختلف پیشرفت دارد گفت: معتقدم در راستا توسعه استان، در بعضی از عرصه ها از جمله دانش بنیان دیر آغاز کردیم و عقبیم.

مزیت های توسعه ای سند تدبیر و توسعه

به گزارش وبلاگ دیجی سافت آذربایجان شرقی ، داود بهبودی با اشاره به تدوین سند راهبردی توسعه استان و شناسایی و تمرکز بر مزیت های توسعه ای در قالب سند تدبیر و توسعه گفت: سند تدبیر و توسعه که برای اولین بار در این دولت طراحی و اجرا شد، تا اواخر سال 98 حدود 70 درصد عملکرد و پیشرفت داشته است که پفراینده اش بسته شد.

وی از طراحی سند دوم تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی اطلاع داد که با اصلاح معایب سند اول، از اواخر سال 98 تا به امروز در حال اجراست، گفت: اجرای سند دوم هم از سال 98 تا به امروز، حدود 40 درصد در شاخص های مختلف پیشرفت دارد که گزارش رسمی سال 99 هم اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت منتشر می گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، با آسیب شناسی فرایند توسعه استان، ابراز داشت: معتقدم در راستا توسعه استان، در بعضی از عرصه ها دیر شروع کردیم و از استان های همتراز خود عقب هستیم که حوزه دانش بنیان از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت ها یا فعالیت پارک علم و فناوری و... در سال 92 در مقایسه با سایر استان های همتراز تقریباً صفر بود، اضافه کرد: دانش بنیان بودنِ استان، برای آینده و به جهت توسعه پایدار، درآمد و اشتغال آذربایجان اهمیت دارد.

بهبودی با اشاره به اینکه حرکات خوبی برداشته شد و اکنون تعداد شرکت های دانش بنیان استان به 160 شرکت رسیده است، خاطر نشان کرد: معتقدیم این تعداد شرکت دانش بنیان با توجه به ظرفیت های استان، عدد پایینی است و باید به دنبال مانع زدایی از این شرکت ها و ایجاد پشتیبانی لازم برای آنها باشیم.

وی از فعالیت 15 مرکز رشد، 9 مرکز نوآوری و 160 شرکت دانش بنیان در استان اطلاع داد و گفت: فرآیند دانش بنیان شدن را دیر شروع کردیم ولی شتاب خوبی دارد. دانشگاه ها و پارک علم و فناوری رویکرد خوبی دارند ولی هنوز به تهران و خراسان و اصفهان نرسیدیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه سهم ما در اقتصاد دانش بنیان، بر اساس ارزیابی شخصی، حدود 2.5 درصد است، توضیح داد: انتظار ما رسیدن آذربایجان شرقی به هدف 10 درصدی است

منبع: جام جم آنلاین

به "مزیت های توسعه ای سند تدبیر و توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزیت های توسعه ای سند تدبیر و توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید