فاز تکمیلی اردوگاه بی بی حکیمه (س) گچساران بهره برداری می گردد

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گچساران گفت: عملیات اجرایی فاز تکمیلی اردوگاه گردشگری بارگاه حضرت بی بی حکیمه (س) در این شهرستان تا یک ماه آینده بهره برداری می گردد.

فاز تکمیلی اردوگاه بی بی حکیمه (س) گچساران بهره برداری می گردد

میراث آریا:روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، رحیم خردمند امروز سه شنبه یازدهم آبان ماه 1400 در حاشیه بازدید از فرایند اجرای فاز تکمیلی اردوگاه گردشگری بی بی حکیمه (س) با اشاره به اینکه طرح تکمیل زیرساخت های اردوگاه گردشگری بی بی حرم حکیمه (س) جزو پروژه های جهش فراوری است، اظهار کرد: این طرح در زمینی به مساحت 2 هکتار و با سرمایه گذاری 14 میلیارد ریالی در حال احداث است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گچساران گفت: فاز تکمیلی اردوگاه گردشگری بی بی حکیمه (س) در قالب دیوارچینی، اصلاح ورودی، تعمیر سرویس های بهداشتی، روشویی و حمام ها اجرا می گردد.

خردمند مطرح نمود: بهره برداری از طرح توسعه زیرساخت های اردوگاه اقامتی نزدیک این بارگاه نورانی افزون بر رونق گردشگری مذهبی چندین فرصت شغلی تازه نیز ایجاد می نماید.

او توضیح داد: در فاز نخست 36 سکوی نشیمن، آلاچیق، پیاده رو و پارکینگ در این اردوگاه ایجاد شده بود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گچساران نگهداری و حفاظت از زیرساخت های ایجادشده را از نیازهای اساسی این اردوگاه گردشگری مطرح نمود و اضافه نمود: برای تحقق این امر نشست هایی با اداره اوقاف و امور خیریه انجام شده است.

بارگاه نورانی حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در گچساران به عنوان یکی از قطب های اصلی گردشگری مذهبی در جنوب کشور تا پیش از انتشار ویروس کرونا سالیانه میزبان یک میلیون نفر زائر بود.

وجود چشمه آب گرم، قرار داشتن شکل منحصربه فرد بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) در دل کوه و اقلیم مفرح این منطقه به ویژه از مهرماه تا اواخر اردیبهشت ماه از جذابیت هایی است که شوق مردم برای بازدید از این مکان را بیشتر نموده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "فاز تکمیلی اردوگاه بی بی حکیمه (س) گچساران بهره برداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز تکمیلی اردوگاه بی بی حکیمه (س) گچساران بهره برداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید