صدور هشدار نارنجی مه آلودگی و باد شدید در خوزستان

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به مه آلودگی، افزایش ارتفاع موج و سرعت باد هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صدور هشدار نارنجی مه آلودگی و باد شدید در خوزستان

محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان با توصیف شرایط جوی مورد انتظار برای وقوع پدیده مه یا مه رقیق و کاهش دید افقی گفت: این شرایط از اواخر وقت امشب چهارشنبه 09/09/1401 تا اوایل روز شنبه 12/09/1401 پایدار است.

محمد سبزه زاری می گوید: در این مدت نیمه جنوبی و بخش های از مرکز استان و راه های مواصالتی استان مسیر اهواز تا شوشتر، اهواز تا سوسنگرد، اهواز تا بهبهان، اهوازتا خرمشهر و آبادان واهواز تا دزفول و از آدینه تا شنبه منطقه ها شمال شرقی و بخش های از مرکز استان و راه های مواصالتی آن ها درگیر مه آلودگی خواهند بود.

او با اشاره به کاهش دید افقی و افزایش رطوبت و مه توصیه کرد: تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی ازکاهش دید افقی و افزایش رطوبت و مه گرفته گردد و احتیاط در صعود به ارتفاعات و پرهیز از سفر های غیر ضروری مهم رعایت گردد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بعلاوه با اشاره به افزایش ارتفاع موج و سرعت باد میانه تا شدید از اوایل وقت آدینه 11/09/1401 تا ظهر یکشنبه 13/09/1401 در شمال خلیج فارس و منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرد و گفت: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس ها و تور های صیادی، خسارت به قایق و شناور های کوچک و احتمال اختلال در فعالیت های دریایی خلیج فارس وجود دارد.

آقای سبزه زاری نسبت به ممانعت از شنا، احتیاط در تردد های دریایی بویژه تردد با شناور های سبک و قایق های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم به وسیله کلیه فعالان دریایی توصیه کرد.

وبلاگ دیجی سافت خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صدور هشدار نارنجی مه آلودگی و باد شدید در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور هشدار نارنجی مه آلودگی و باد شدید در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید