سریال جزیره، قسمت پنجم

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، خبرنگارانـ قسمت پنجم سریال جزیره به کارگردانی سیروس مقدم در روز یکشنبه 30 آبان ماه 1400وارد شبکه نمایش خانگی شد.

سریال جزیره، قسمت پنجم

در خلاصه داستان این قسمت آمده است:

سرمایه گذاری های مشکوک شاهد در پروژه جزیره پای دکتر رضی بازرس گروه شاهنگ را به جزیره باز می کند. رضی داماد کریم و شوهر ماهک است. شاهد تلاش می کند تا بین صحرا و ارشد فاصله بیاندازد، ارشد از صحرا خواستگاری می کند و درست در زمانی که همه چیز به خوبی پیش می رود، ناگهان...

ارشد برای کار ها و ارتباط برقرار کردن هایش با دیگران نیازی به کسب اجازه از کسی ندارد؛ اما قوانین خانواده، گروه شاهنگ و جایگاه او در آن ها به گونه ای طراحی شده اند که کم ترین حریم خصوصی را به او می دهند و خیلی زود همه از کارهایش خبردار می شوند. بعد از شب حادثه دریا ارشد به صحرا نزدیک و نزدیک تر می شود و همه شاهد این اتفاق هستند. ورود ارشد به یک رابطه عاطفی و احتمالا ازدواج برای اعضای مختلف گروه و خود ارشد تبعاتی دارد. به همین دلیل شاهد و اطرافیانش مخالف درگیری ارشد در این رابطه هستند و از سوی دیگر ماهک و شوهرش موافق اند.

رضی، شوهر ماهک بازرس گروه شاهنگ است و سر بزنگاه و در زمانی که شاهد همه برنامه های ارشد را به نحوی چیده بود تا ثانیه ای وقت آزاد برای خودش نداشته باشد، سر می رسد و همه دستورات و اختیارات شاهد را در شش ساعت آینده لغو می کند. بدین ترتیب ارشد راه فرار را می یابد و خود را به صحرا می رساند و آن چه باید می شد، می شود. عشق در زمانی کم با شدت زیاد میان ارشد و صحرا شکل می گیرد و خیلی سریع معادلات زندگی همه را تغییر می دهد. در این میان، اما حضور یک نفر دیگر است که می تواند ماجرا ها را از این هم پیچیده تر کند...

معمولا تلاش هایی که برای پیچیده و مدرن نشان دادن یک تشکیلات در سینمای ایران می شود، بیش تر به سمت کاریکاتور پیش می رود، به خصوص تشکیلات اقتصادی. گوش و چشم ما بیش تر با مناسبات حاجی/ پدر پولدار و زیردستانش آشناست، نه خانواده ای مانند خاندان شاهنگ که در همه جهان کار و شعبه دارند.

ما معمولا این کار ها و مناسبات خاص و جایگاه شخصیت ها در شرکت، خانواده و... را به راحتی می پذیریم؛ اما وقتی پای تولیدات داخلی به میان می آید، ارتباط برقرار کردن با آن چه به تصویر می آید، بدون آن که فکر کنیم آیا آن چه می بینیم اصلا در ایران میسر است یا خیر، بسیار سخت است.

در جزیره هم با همین دوگانگی روبرو هستیم. عشق پسر پولدار و دختر فقیر کلیشه ای است؛ اما خنده دار نیست. اما جلسه بین المللی گروه شاهنگ با آن وایت برد، میزانسن و اصطلاحات شبیه بازی ای است که چند کود ک بعد از دیدن یک فیلم هالیوودی انجام می دهند و حرکات آن ها را تقلید می کنند. شاید گفته شود که سلیقه دیدنگر ایرانی به نوعی به رئالیسم بسنده کرده است و لازم است که کمی این سلیقه صلب تکان بخورد. اما راه برهم زدن این عادت کپی های بی دقت و دست چندم از سبک های دیگر نیست.

منبع: فرارو

به "سریال جزیره، قسمت پنجم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال جزیره، قسمت پنجم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید