روش های جلوگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه و یافتن چمدان های گم شده (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، گم شدن چمدان ها در فرودگاه مسئله ای عذاب آور است و سفر را برای شما تلخ می نماید؛ اما می توانید با استفاده از چند ترفند بسیار ساده که انجام آن ها تنها چند دقیقه طول می کشد، از این مشکل بزرگ جلوگیری کنید.

روش های جلوگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه و یافتن چمدان های گم شده (قسمت اول)

شاید برای شما هم رخ داده باشد که در فرودگاه در حالی که همه مسافران ها چمدان های خود را تحویل گرفته اند و به سمت در خروج می فرایند، شما هنوز هم با اضطراب در جستجوی چمدان خود باشید. بعضی از افراد هم همواره در طول سفر، چمدان های خود را گم می نمایند و سفر برای آن ها عذاب آور می گردد.

اگر شما هم با چنین شرایطی روبرو شده اید، حتما این مطلب را بخوانید؛ زیرا در ادامه به بیان ترفندهایی می پردازیم که می توانید با انجام دادن آن ها از گم شدن چمدان های خود جلوگیری کنید، بعلاوه راهکارهایی برای یافتن چمدان های گم شده بیان می گردد؛ البته مهم ترین توصیه پس از گم شدن چمدان ها حفظ خونسردی است.

قرار دادن وسایل و مدارک مهم در یک کیف دستی

فرض کنید چمدان های بزرگ شما حتما گم می شوند؛ شاید این جمله کمی بدبینانه به نظر می رسد؛ اما واقعا باید احتمال وقوع چنین اتفاقی را در نظر بگیرید، بهتر است اشیا و مدارک مهم را که در یک کیف دستی بگذارید و آن ها را از خود جدا نکنید؛ این اشیا و مدارک شامل نقشه ها، اسناد مهم، داروهای ضروری (و یادداشت پزشک در مواقع ضروری)، یک دست لباس و یک کیف کوچک حاوی لوازم بهداشتی مانند خمیردندان و مسواک می گردد (البته باید به محدودیت های مربوط به همراه داشتن مایعات در هواپیما نیز توجه کنید و خمیر دندان شما کمتر از 150 میلی لیتر باشد).

بهتر است محتویات چمدان هایی را که به مسئولان ایستگاه راه آهن یا فرودگاه تحویل می دهید، یادداشت کنید (زیرا گاهی اوقات مسئولان تحویل بار برای اینکه مطمئن شوند چمدانی متعلق به شما است یا نه، سوالاتی در خصوص محتویات آن می پرسند؛ ضمناً ممکن است برچسب های چسبیده شده به چمدان ها در حین جابه جایی آن ها کنده گردد).

بعلاوه بهتر است قبل از تحویل چمدان های خود، از آن ها و محتویات داخل آن ها، چند عکس بگیرید. این کار تنها چند ثانیه طول می کشد؛ اما در صورتی که چمدان ها در حین فرایند جابه جایی آسیب دیده باشند؛ می توانید برای اثبات ادعای خود و طلب خسارت، از این تصاویر به عنوان مدرک بهره ببرید.

چسباندن برچسب روی چمدان

نام و آدرس خود را روی یک برچسب بنویسید و آن را به صورت تاشده و به نحوی که نوشته های روی آن معین نباشد، بر روی چمدان ها بچسبانید. ضمناً در صورتی که در سفر خود در چندین مقصد مختلف توقف می کنید، حتما تاریخ های مختلف مرتبط با برنامه های سفر و اقامت خود را نیز روی برچسب بنویسید و آن را هم به صورت تاشده بر روی چمدان خود بچسبانید؛ به عنوان مثال زمانی که شما در رودخانه نیل به سفر خود ادامه می دهید و چمدان شما با هواپیما به قاهره انتقال داده می شوند، هنگامی که چمدان به قاهره می رسد، هیچ تاریخی در آن ثبت نمی گردد.

توصیه می کنیم در سفرهای خود از چمدان های ساخت برندهای معروف استفاده نکنید؛ زیرا این کار باعث جلب توجه دزدها می گردد؛ اما می توانید با زدن چند برچسب ساده روی چمدان خود، از اشتباهی برداشته شدن آن به وسیله شخص دیگری جلوگیری کنید. بعلاوه بستن نواری ساده در قسمت های میانی چمدان ها، می تواند در یافتن آن ها به شما یاری زیادی کند. این کار چندان هم باعث جلب توجه دزدها نمی گردد.

استفاده از خدمات بیمه در فرودگاه ها برای جلوگیری از گم شدن چمدان ها

در فرودگاه های بعضی از کشورها می توانید با پرداخت مبلغی اندک، چمدان های خود را بیمه کنید. این کار تا حدودی مانع گم شدن چمدان ها و وسایل یا تاخیر برای تحویل آن ها می گردد، بعلاوه در صورتی که وسایل داخل چمدان ها آسیب دید یا گم شد، می توانید طلب خسارت کنید؛ البته قبل از بیمه کردن چمدان ها، حتما مطمئن شوید که شرکت بیمه مورد نظر این خدمات را ارائه می دهد. رسید بیمه اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در کنار گذرنامه و بلیط خود، به دقت از آن نگه داری کنید.

نحوه یافتن چمدان هایی که به اشتباه برداشته شده اند

گاهی اوقات ممکن است در فرودگاه چمدان خود را در بخش تحویل بار پیدا نکنید؛ اما چمدانی شبیه به آن پیدا کنید؛ گاهی اوقات پرواززدگی (به هم خوردن تنظیم خواب فرد در پروازهای طولانی به علت اختلاف ساعت بین مبدا و مقصد) باعث می گردد فرد همه چیز را شبیه به هم ببیند و چمدانی مشابه چمدان خود را به اشتباه ببرد.

اولین راه چاره در چنین مواقعی این است که فرد مورد نظر را پیدا کنید و بدون اینکه شرکت هواپیمایی را درگیر موضوع کنید، چمدان های خود را با هم عوض کنید؛ اما این کار در بعضی از موارد می تواند خطرناک باشد و اگر نمی خواهید ریسک کنید، می توانید از مسئولان شرکت هواپیمایی یاری بگیرید.

در بخش تحویل بار در فرودگاه ها، معمولا دو نوار متحرک وجود دارد که چمدان ها بر روی آن ها برای تحویل به مسافران، انتقال داده می شوند. در صورتی که حتی چمدانی مشابه چمدان خود هم پیدا نکردید، می توانید چمدان های روی نوار دیگر را نیز آنالیز کنید؛ زیرا ممکن است چمدان شما به اشتباه به نوار دیگری انتقال داده شده باشد؛ اگر باز هم چمدان خود را پیدا نکردید، اطراف سالن تحویل بار را به دقت نگاه کنید؛ زیرا ممکن است فردی که چمدان شما را به اشتباه برداشته است، هنوز از سالن خارج نشده باشد.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "روش های جلوگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه و یافتن چمدان های گم شده (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های جلوگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه و یافتن چمدان های گم شده (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید