تدوین نقشه مدیریت میدان امام(ره) اولویت اصلی میراث فرهنگی اصفهان

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان ضمن تأکید بر حفاظت از بناهای تاریخی استان، از تدوین نقشه مدیریت میدان امام (ره) اصفهان اطلاع داد.

تدوین نقشه مدیریت میدان امام(ره) اولویت اصلی میراث فرهنگی اصفهان

بهگزارش وبلاگ دیجی سافت به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الهیاری امروز 20 مردادماه در جلسه طرح مطالعاتی و اجرای مدیریت بحران و مدیریت خطر بحران حریق میدان امام (ره) اصفهان با اعلام این مطلب گفت: بحث حفاظت از بناهای تاریخی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در این میان میدان جهانی امام (ره) از صندلی ارزشمندی برخوردار است.

او اضافه کرد: طراحی میدان امام (ره) اصفهان به نحوی است که جریان زندگی با حضور اصناف مختلف در کنار هم جاری است، که این ویژگی منحصر به فرد این اثر تاریخی را می رساند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به لزوم برنامه ریزی جامع و دقیق در راستای اجرایی کردن نقشه مدیریت خطر بحران حریق در این میدان تأکید کرد: اجرای طرح مطالعاتی و مدیریت خطر بحران در شناسایی نقاط آسیب پذیر و برطرف مسائل این اثر تاریخی، در حفظ این میراث ارزشمند جهانی لازم است.

او ضمن اشاره به تدوین قوانین و ایجاد ضوابط، که باعث برطرف مسائل اساسی میدان و بازار اصفهان می گردد، اضافه کرد: با تدوین نقشه مدیریت، ضمن شناسایی آسیب ها و ایجاد راه چاره های اساسی با همکاری سازمان ها و ارگان های مرتبط همچون اداره آب و فاضلاب، شهرداری و آتش نشانی، اداره برق و اصناف، مسائل موجود مرتفع خواهد شد.

مهرداد حجازی مجری پروژه مدیریت خطر بحران میدان امام (ره) نیز در این نشست گفت: تدوین نقشه مدیریت میدان امام (ره) و بحران حریق، امری لازم است که همت همه ارگان ها و نهادها را نیز می طلبد.

او اضافه کرد: پیش بینی می گردد اجرای طرح عملیاتی این پروژه، 10 الی 15 سال طول بکشد که برای اولین بار است که در ایران انجام می گردد.

منبع: میراث آریا

به "تدوین نقشه مدیریت میدان امام(ره) اولویت اصلی میراث فرهنگی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین نقشه مدیریت میدان امام(ره) اولویت اصلی میراث فرهنگی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید