بازنگری در شیوه آموزش ضمن خدمت جز اولویتهای میراث فرهنگی در تامین منابع انسانی است

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، بازنگری در شیوه آموزش ضمن خدمت جز اولویتهای میراث فرهنگی در تامین منابع انسانی است.

بازنگری در شیوه آموزش ضمن خدمت جز اولویتهای میراث فرهنگی در تامین منابع انسانی است

داوری، مشاور معاون میراث فرهنگی در دومین همایش معاونان میراث فرهنگی استان ها که با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور و سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه در محل سالن فجر برگزار گشت، حفاظت از میراث ناملموس را دارای اولویت دانست و گفت: حوزه میراث فرهنگی در تمامی موضوعات مرتبط دارای شرایطی ویژه است که در زیرساخت های کشور می تواند زیرشاخه های ویژه میراث فرهنگی تعریف گردد. او تاکید نمود: برداشتن گام های کوچک طی چند سال می تواند منجر به توسعه گردد.

آموزش ضمن خدمت برای مدیران و کارشناسان میراث فرهنگی برگزار گردد

در ادامه مصطفی یغمائیان، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت گفت: برگزاری چنین دوره هایی می تواند باعث افزایش بهره وری گردد.

او در ادامه خطاب به معاون میراث فرهنگی کشور اضافه نمود: با توجه به نتایج خوب برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت در بعضی از دستگاه ها، خواهان وجود نظام آموزشی هستیم تا کارشناسان و معاونان میراث فرهنگی در طول مدت خدمت خود نیز آموزش های لازم را ببینند.

پیشنهاد جلوگیری از تخریب بنا بعد از صدور دستور یگان حفاظت میراث فرهنگی

عبدالمجید شاکری، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد نیز در این نشست گفت: به منظور صیانت از آثار تاریخی پیشنهاد میکنم بعد از صدور دستور یگان حفاظت میراث فرهنگی از تخریب بناهای تاریخی جلوگیری گردد تا متخلفان فرصت کمتری برای انجام کارهای غیرقانونی خود داشته باشند.

او اضافه نمود: در شهرهای دارای بافت تاریخی برای حفاظت هرچه بهتر از این بافت بطور حتم نیازمند تعامل و همکاری بیشتر با شهرداری ها هستیم.

خدایار، مدیر کل توسعه منابع انسانی و تحول اداری انجام این کارها را منوط به لحاظ شدن در اهداف وظایف وزارتخانه و تصویب آن مطرح نمود.

عدم تخصیص منابع پژوهشی در سالهای گذشته یکی از چالش های میراث فرهنگی است

کاووسی، معاون میراث فرهنگی قم از عدم تخصیص منابع پژوهشی در سالهای گذشته، نبود ارتباط اداری لازم بین پژوهشگاه و ادارات کل استانی، عدم اطلاع پژوهشگاه از نیازهای استان، تسهیل در صدور مجوزهای کاووش و حدس، الزام به حفاظت محوطه ها بعد از کاوش، تامین منابع اقتصادی برای کاوش، انتشارات علمی نتایج کاوش و تقویت آن از سوی پژوهشگاه، دادن اختیار به استان ها برای کاوش های اضطراری و نجات بخش، صدور مجوز کاوش پشت سدها به عنوان چالش های میراث فرهنگی اشاره نمود.

اعتبارات حوزه میراث فرهنگی از پیمانی تبدیل به امانی گردد

داوود فرازی، معاون میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: تمام حوزه های وزارت میراث فرهنگی مبتنی بر پژوهش است. از حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درخواست داریم اعتبارات مجموعه میراث فرهنگی را افزایش دهد تا بتوانیم کارهای کیفی بیشتری انجام دهیم.

او در ادامه از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی و بازسازی بناها از پیمانی تبدیل به امانی گردد و اعتبارات همزمان با تصویب مصوبات در ابتدای سال اختصاص پیدا کند. در حالیکه اکنون اعتبارات سرانجام سال اقتصادی تخصیص می یابد.

مجلس با افزایش بودجه به حفظ و احیای بافت های تاریخی یاری کند

محمد امینیان، معاون میراث فرهنگی استان کردستان در ادامه درباره کمبود فضای مناسب برای ساختمان اداری، بودجه کم وزارت میراث فرهنگی برای تملک آثار به منظور حفظ حریم آثار تاریخی و برطرف تزاحم ها نکاتی را مطرح نمود و در ادامه خواهان حمایت مجلس برای حفظ و احیای بافت های تاریخی شد.

منبع: همگردی

به "بازنگری در شیوه آموزش ضمن خدمت جز اولویتهای میراث فرهنگی در تامین منابع انسانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنگری در شیوه آموزش ضمن خدمت جز اولویتهای میراث فرهنگی در تامین منابع انسانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید