اپل سال جاری از آیپدهای زیادی رونمایی می نماید

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، طبق گفته های مارک گورمن، ظاهرا اپل می خواهد سال جاری از آیپدهای زیادی در مدل استاندارد و پرو با تراشه هایی از سری A و M رونمایی کند.

اپل سال جاری از آیپدهای زیادی رونمایی می نماید

مارک گورمن که یکی از وبلاگ دیجی سافت ارشد وب سایت بلومبرگ به شمار میرود، به تازگی اطلاعات زیادی را در رابطه با آیپدهای مورد انتظار اپل برای سال جاری، منتشر کرد. طبق گفته های گورمن، ظاهرا اپل می خواهد نسل دهم مدل مالی آیپد را سال جاری عرضه کند. البته از لحاظ سخت افزاری، تغییراتی که در آن وجود دارد، اندک خواهد بود. ظاهرا این تبلت با تراشه قدرتمند A14 بایونیک عرضه خواهد شد که پیش از این در آیپد ایر 4 و سری آیفون 12 مورد استفاده قرار گرفته بود.

علاوه بر این ها، گورمن خاطر نشان کرد که آیپد نسل 10، از USB-C به جای لایتنینگ استفاده خواهد نمود. در حال حاضر در بین تمام آیپدهای اپل، فقط آیپد ساده است که از پورت قدیمی لایتنینگ استفاده می نماید. اما خوشبختانه با حضور USB-C، خریداران مدل تازه یک سری بهبودی هایی در بخش های مختلف نظیر افزایش سرعت انتقال داده شاهد خواهند بود. هرچند استفاده از تراشه دو نسل قبل در آن، خیلی اتفاق جالبی نیست.

البته تراشه A14 واقعا قدرتمند و قابل است و می تواند تمام احتیاجهای کاربران را به برترین شکل ممکن رفع کند. اما اپل قابلیت های زیادی را به صورت انحصاری برای تراشه های تازهش منتشر می نماید که برای نمونه می توان به Stage Manager اشاره نمود که در A14 علی رغم قدرت بالا از آن پشتیبانی نمی گردد. این یعنی آیپد نسل 10 از یک سری قابلیت های مجذوب نماینده مولتی تسکینگ که با iPadOS 16 معرفی گردید، پشتیبانی نمی نماید.

گورمن بعلاوه مدعی شده اپل می خواهد آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی را هم سال جاری ارتقا دهد و در آن ها از تراشه ی تازه و بسیار قدرتمند M2 استفاده کند. این در حالی است که پیش از این گفته می شد شرکت آمریکایی استفاده از دو تراشه M2 پرو و M2 مکس را در برنامه های خود دارد.

به نظر می رسد اپل می خواهد از تراشه های یادشده در هدست واقعیت ترکیبی، مک مینی تازه و مک بوک پرو 14 و 16 اینچی استفاده کند چرا که کاربران این محصولات، احتیاج بیشتری به توان سخت افزاری دارند. البته M2 هم تراشه قدرتمندی است و برای استفاده در تبلت، می تواند گزینه ایدئالی به حساب بیاید.

گورمن در انتهای حرف های خود به این موضوع هم اشاره داشت که آیپد بزرگ تری در راه است که از قابلیت Stage Manager پشتیبانی می نماید. این خود به معنای استفاده از تراشه ای از سری M در آن است. طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، ظاهرا شرکت می خواهد این تبلت را که در دو مدل با میزان 14 و 15 اینچ راهی بازار می گردد، در سال 2023 یا 2024 در دسترس قرار دهد.

با این حال، اطلاعات پیرامون دو محصول آخر، ضد و نقیض هستند و باید منتظر بمانیم ببینیم افشاگران بیشتر، چه خبرهای دیگری را پیرامون آن ها منتشر می نمایند. اگر هم واقعا قرار به عرضه آن ها در سال 2023 یا 2024 باشد، الان زود است بخواهیم در رابطه با آن ها صحبت کنیم.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل سال جاری از آیپدهای زیادی رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل سال جاری از آیپدهای زیادی رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید