الزام مسافران پروازهای خارجی به ارائه کارت واکسیناسیون دیجیتال

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، سازمان هواپیمایی کشوری از الزام مسافران پروازهای خارجی برای ارائه کارت واکسیناسیون دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت به منظور استفاده از خدمات هوایی اطلاع داد.

الزام مسافران پروازهای خارجی به ارائه کارت واکسیناسیون دیجیتال

علی شریف زارچی، سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با صدور نامه ای به معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، بر الزام مسافران پروازهای خارجی برای ارائه کارت واکسیناسیون دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت به منظور استفاده از خدمات هوایی تاکید نمود. این ابلاغیه با اشاره به اینکه تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت محسوب می گردد، مرجع صدور این کارت را سامانه salamat.gov.ir عنوان می نماید. در این نامه آمده است:

جهت مشخص اصالت کارت واکسن دیجیتال انگلیسی (مخصوص مسافران به خارج کشور)، کافی است بارکد دوبعدی (QR-Code) مندرج روی کارت به وسیله یک گوشی تلفن همراه اسکن گردد. در صورت اصالت کارت، صفحه ای با نشانی https://vaccinecard.health.gov.ir باز خواهد شد که عینا تصویر کارت دیجیتال فرد را نمایش می دهد.

این دستورالعمل با ابلاغ به تمامی آژانس های مسافرتی، شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی مستقر در کشور و سایر شرکت های ذی ربط، تاکید دارد که اطلاع رسانی مناسب به مشتریان این شرکت ها به گونه ای انجام گردد که مسافران حداقل دو هفته قبل از مسافرت نسبت به تهیه کارت دیجیتال واکسن اقدام نمایند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، مراتب به وسیله فرم اعلام خطا در کارت واکسن (موجود در سامانه salamat.gov.ir) پیگیری گردد.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با یاری موتور جست وجوی پرواز کجارو می توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و مقرون به صرفه ترین بلیط را بخرید.

منبع: توریسم آنلاین

به "الزام مسافران پروازهای خارجی به ارائه کارت واکسیناسیون دیجیتال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام مسافران پروازهای خارجی به ارائه کارت واکسیناسیون دیجیتال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید