نقش تبلیغات در توسعه گردشگری در جهان پساکرونا

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، میراث آریا/ این خبر پیرامون نقش تبلیغات در توسعه گردشگری در جهان پساکرونا برای شما نگارش شده است.

نقش تبلیغات در توسعه گردشگری در جهان پساکرونا

امروزه جهانگردی در ایران به عنوان یکی از زیباترین، هیجان انگیزترین و درعین حال دردسترس ترین صنعتی است که میتوان آن را با کمترین هزینه ایجاد کرد و بیشترین درآمد را از طریق آن بدست آورد.

اگر این توان بالقوه جایگاه اصلی و واقعی خود را در تمامی شهرها و روستاهای ایران پیدا کند، و بصورت ملموس در جامعه نمود پیدا کند، به واقع توانسته ایم در امر آگاهی رسانی و بسترسازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در زمینه جذب جهانگرد داخلی فعال عمل کرده و با فراهم کردن امکانات نو در زمینه جذب جهانگرد خارجی اقدام کنیم.

امروزه در صنعت جهانگردی باید از تبلیغات به عنوان مهمترین ابزار بصورت حرفه ای استفاده کرد، چون تبلیغات حرفه ای می تواند به عنوان ابزاری دقیق در راستای پیشرفت اهداف فرهنگی در داخل و خارج مدنظر قرار گیرد، لذا پیروزیت تبلیغ برای ارزش های فرهنگی و جهانگردی کشور مبتنی بر درک صحیح و حرفه ای از تبلیغات و ارزش های آن است، همچنین در اثر تبلیغات است که دانش و آگاهی جهانگردان تا حد زیادی از مقصد سفر ارتقا می یابد. مدیریت جهانگردی یک مقصد، وظیفه دارد تا تبلیغات مورد نظر را برنامه ریزی کرده و به انجام برساند. یکی از ارکان مهم تبلیغات، رسانه های تبلیغاتی است که در میزان تاثیر تبلیغات بر مخاطب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و استفاده درست از آن باعث افزایش تاثیر پیام می شود.

برای پیروزیت در تبلیغات جهانگردی به علت پراکندگی مخاطبان در سرتاسر جهان رسانه های تبلیغات از اهمیت خاصی برخوردار است و انتخاب صحیح آنها در پیروزت تبلیغات جهانگردی نقش مهمی دارد. امروزه جذب جهانگردان بدون برنامه های مناسب بازاریابی و تبلیغات امکان پذیر نیست، بنابراین تبلیغات ابزاری است که با آن آگاهی های لازم در مورد منطقه ها توریستی به جهانگردان داده می شود و آنها را متقاعد به سفر می کند.

برای فعالیت های تبلیغاتی در جهانگردی در جهانی امروز بویژه در جهان پساکرونا باید با این اعتقاد و ایمان به تبلیغات نگریسته شود، بگونه ای که فعالان صنعت جهانگردی باید بدانند تبلیغات هزینه بر نبوده بلکه نوعی سرمایه گذاری بنیادی و اصولی برای پیشبرد اهداف سازمانی و ملی است و در صورت اجرای صحیح و اصولی می تواند دستاوردهای با ارزشی را به همراه داشته باشد. پس هرگونه بی توجهی و عدم بهره برداری صحیح از این ابزار نه تنهاعدم پیروزیت را در پی داشت بلکه موجبات عقب ماندن از رقابت ها در بازار متراکم جهانگردی را بویژه در جهان نو به اقبال خواهد داشت.

عمدتا ابزارهای تبلیغات جهانگردی عبارتند از لوح فشرده، انواع نرم افزارهای دیجیتالی و کتاب از جاذبه های کشور، بروشور اطلاع رسانی و راهنمای سفر به مقاصد جهانگردی، سایتهای اینترنتی، ایمیل های اطلاع رسانی جهانگردی، رادیو، پوستر، تلویزیون، مطبوعات، پست مستقیم، بانک اطلاعات و اطلاع رسانی جهانگردی، نمایشگاه ها. در ایران وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی به عنوان متولی صنعت جهانگردی تلاش های فراوانی در راه جذب جهانگردان تا به امروز به سرانجام رسانیده و در راستای ارتقای این صنعت نیز دست به فعالیت های بازاریابی در سطح کلان زده است که از آن جمله میتوان به چاپ انواع بروشورها اشاره کرد که از جمله ابزاری است که موجب معرفی صنعت جهانگردی است.

این بروشورها امروزه بصورت مستقیم و غیرمستقیم باعث ایجاد انگیزه در جهانگردان خارجی و داخلی می شود و از طرفی سعی شد حداکثر اطلاعات مورد نیاز جهانگردان نظیر آدرس و نشانی آثار تاریخی، هتل ها، موزه ها، دفاتر خدمات مسافرتی و مواردی از این دست در اختیار آنان قرار گیرد.

براساس مقاله نقش تبلیغات در توسعه جهانگردی در جهان پساکرونا باید بدانید که یکی دیگر از فعالیت های تبلیغات جهانگردی، شرکت در نمایشگاه های خارجی است که همه ساله در نقاط مختلف جهان برگزار می شود و میزبان هزاران بازدید کننده است. تبلیغات جهانگردی سخت نیست، کافی است تصویر خوبی در جهان از کشور خود ارائه کنیم.

بنابراین میتوان نتیجه گیری کرد که در جهانی امروز تلاش های تبلیغاتی و بازاریابی به مراتب از تولید و فروش مهمتر است، لذا اگر هر مقصد سفری که از امکانات و جاذبه های جهانگردی زیادی برخوردار است، لذا روش های معرفی این جاذبه ها و نحوه عرضه آن به بازار هدف در برنامه کلان خود قرار ندهد، بطور یقین پیروز نخواهد بود. از سوی دیگر با توجه به مسائل عدیده ای که در بعضی از کشورها بر سر راه رشد و توسعه صنعت جهانگردی و جذب جهانگردان وجود دارد، نقش و اهمیت بکارگیری تبلیغات حرفه ای و مدرن و سرمایه گذاری های کلان در این رابطه بسیار نمایان تر می شود.

برای توسعه در صنعت جهانگردی که می تواند دست آوردهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بسیاری را برای پیشگامان آن به ارمغان آورد، نیازمند یک چرخه توسعه و همچنین در این چرخه نیازمند یک رسانه ارتباطی قدرتمند، که در جهانی امروز از آن به عنوان تبلیغات یاد می شود، هستیم.

امروزه وسایل ارتباط جمعی چنان قدرتی دارد که می تواند در جامعه تفکرات نوی را پدید آورد بگونه ای که تبلیغات امروزه می تواند تصورات، اعتقادات و ذهنیت های تازه ای را برای انسان ایجاد کند. همچنین تبلیغات در دهکده جهانی هر روز نقش پر رنگ تری به خود می گیرد، پس باید به این نکته مهم توجه داشت که توسعه صنعت جهانگردی و تبلیغات، در فرایندی معین، پیوند تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

تبلیغات می تواند به عنوان ابزار برنده ای برای پیشرفت اهداف فرهنگی در داخل و خارج کشور مدنظر قرار گیرد. برای فعالیت های تبلیغاتی در صنعت جهانگردی در جهانی امروز باید با این اعتقاد و ایمان به تبلیغات نگریسته شود که تبلیغات هزینه بر نبود، بلکه نوعی سرمایه گذاری بنیادی و اصولی برای پیشبرد اهداف توسعه جهانگردی در دو سطح دولتی و خصوصی و در صورت اجرای صحیح و اصولی می تواند دستاوردهای ارزشمندی را در راستای توسعه کمی و کیفی جهانگردی بویژه در جهان پساکرونا که رقابت های اقتصادی و فرهنگی بسیار تنگاتنگ خواهد بود، به ارمغان آورد.

منبع: همگردی

به "نقش تبلیغات در توسعه گردشگری در جهان پساکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش تبلیغات در توسعه گردشگری در جهان پساکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید