تداوم خشکسالی روستا ها را از سکنه خالی می نماید

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، فرهاد طهماسبی در مجلس با اشاره به خشکسالی ها، گفت: تداوم خشکسالی و کم آبی می تواند منجر به پدیده افزایش مهاجرت های ناخواسته و خالی شدن روستا ها از سکنه گردد.

تداوم خشکسالی روستا ها را از سکنه خالی می نماید

به گزارش از ، فرهاد طهماسبی در ملاقات با مدیر و کارکنان بنیاد مسکن نی ریز ضمن قدردانی از خدمات این نهاد، اعلام کرد: تامین مسکن نیازمندان و توسعه روستایی مولفه های پیش رو برای محرومیت زدایی است.

او بعلاوه بر لزوم تامین منابع اقتصادی و پیگیری مداوم نمایندگان در مجلس برای تحقق بودجه و منابع عایدیی بنیاد مسکن تاکید نمود و گفت: مجلس می تواند با بهره گیری از ظرفیت های قانونی و افزایش اعتبارات توسعه روستایی در این زمینه مساعدت کند تا غبار محرومیت از چهره روستا ها زدوده گردد.

طهماسبی بعلاوه خواهان همراهی و مساعدت بنیاد مسکن برای توسعه روستایی و ایجاد عایدی و تامین معیشت روستاییان شد.

مبین، مدیر بنیاد مسکن شهرستان نی ریز هم در این ملاقات با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته دراین شهرستان یادآور شد: بنیاد مسکن از همه ظرفیت های قانونی برای ایجاد انگیزه ماندگاری روستاییان در منطقه ها روستایی بهره گیری نموده و اقدامات جهادی دراین راستا برای تامین معیشت و ایجاد انگیزه ماندگاری و کاهش مهاجرت ها بوده است.

او افزود: بنیاد مسکن در سالی که گذشت با اجرای طرح های بهسازی و عمران روستایی اقدامات قابل توجهی در راستای توسعه روستایی دراین شهرستان انجام داده است. تعداد واحد های مقاوم سازی شده در روستا ها 291 واحد بوده و تعداد فقره تسهیلات ساخت مسکن با کارمزد اندک هم دراین شهرستان در سال گذشته 291 فقره به ارزش 145 میلیارد ریال بوده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان نی ریز بعلاوه اظهار کرد: در سالی که گذشت 80 فقره تسهیلات مسکن محرومین به ارزش 40 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است. بعلاوه 80 فقره تسهیلات رایگان هم به مبلغ 24 میلیارد ریال در سالی که گذشت به متقاضیان پرداخت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تداوم خشکسالی روستا ها را از سکنه خالی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم خشکسالی روستا ها را از سکنه خالی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید